Saturday, June 14, 2008

Bruno Krajcar - Mate Balota - Nenad Bach - recording at Mario Juncic in Rijeka

Nenad, Bruno and Mario

On Saturday June 14th 2008 I recorded a song "The Rock We Love" by Mate Balota and Bruno Krajcar. Many artists singing in their own way song composed by Bruno on Mate Balota lyrics. Little that I heard, it all sounded fantastic. We recorded that morning at Mario Juncic studio, close to where I grew up. Mario has Neve and a touch of a professional. Settings for headphones have been done in advance very properly and he conducted the session flawlessly. We are waiting for a mix, that will be done in Rovinj. After the session Bruno and I visited Radojka Šverko, the best female vocal in Croatia, who prepared asparagus with eggs that will be difficult to forget. Perfect. Unfortunately no photo of Radojka, Ana, Bruno and myself. Someone needs to think of it and take it. All in all a full day. In the evening I drove back to Zagreb for the family reunion, that took place on Sunday.


DRAGI KAMEN - Mate Balota

NAŠ KRAJ JE ZVANKA BRIŽAN, PREZ POLJA I PREZ VODE
I SUNCE U NJEN PALI, KAMENJE U NJEN GORI,
A SVAKI MU ČOVIK ZA KRUH SE MUČNO BORI,
ZA GOLI SVOJ ŽIVOT, ZA MALO LIH SLOBODE.

SVEJENO NAN JE DRAG TI OŠTAR KAMIK SVAKI,
I SKASI I PEĆINE I DOCI I DOLINE
SVE MUKE I SVE PATNJE I SUNCA ZRAKI JAKI,
A UKO SVEGA MORE, KO GLEDAŠ OD MILINE.

ZAŠ MI SMO DICA SUNCA I VINA CRLENEGA,
I MORA VELIKOGA I JUGA TEPLE KRVI.
KAD ULIKA URODI, TO DAR NAN JE OD BOGA,
KAD LOZA NAN PONESE, NA SVITU MI SMO PRVI.

ZAŠ MI SMO DICA SUNCA I VINA CRLENEGA,
I MORA VELIKOGA I JUGA TEPLE KRVI.
KAD ULIKA URODI, TO DAR NAN JE OD BOGA,
KAD LOZA NAN PONESE, NA SVITU MI SMO PRVI.

SVO SREBRO, ČA SE SVITLI, SVO ZLATO ČA JE KADI,
JE MANJE MILO SRCU OD LITICE I KRASA:
SVI NAŠ ŽIVOT JE VEZAN UKO TRDOG SKASA,
DI SU NAN USTALI DANI MLADI.

SVEJENO NAN JE DRAG TI OŠTAR KAMIK SVAKI,
I SKASI I PEĆINE I DOCI I DOLINE
SVE MUKE I SVE PATNJE I SUNCA ZRAKI JAKI,
A UKO SVEGA MORE, KO GLEDAŠ OD MILINE.


ZAŠ MI SMO DICA SUNCA I VINA CRLENEGA,
I MORA VELIKOGA I JUGA TEPLE KRVI.
KAD ULIKA URODI, TO DAR NAN JE OD BOGA,
KAD LOZA NAN PONESE, NA SVITU MI SMO PRVI.

Trajna nina nena

ZAŠ MI SMO DICA SUNCA I VINA CRLENEGA,
I MORA VELIKOGA I JUGA TEPLE KRVI.
KAD ULIKA URODI, TO DAR NAN JE OD BOGA,
KAD LOZA NAN PONESE, NA SVITU MI SMO PRVI.